2009. május 19., kedd

Fehér kocka

Más néven votos en blanco. Ez egy olyan dolog, amiről most hétvégén hallottam elösször, mégpedig a Napló c. műsor nézése közben. És, hogy miért írok most róla? Csak, mert néztem ma reggel is a TV2 reggeli műsorát. Ugye ott egész idő alatt fut az sms csík, ahol bal és jobbosok esnek egymás torkának feszt. Persze nincs pénze az embereknek, de arra hogy egész reggel fikázzák egymást emelt díjas sms-ben, arra azért akad némi apró. Arról most nem beszélek, hogy érdekes módon mindenhol az hallható, olvasható, hogy az embereknek nincs pénze. Ehhez képest az összes áruház, hipermarket tele van, olyan mennyiségű élelmiszert vásárolnak emberek, hogy 3 magyarországnyi népességre elég lenne, emelett az éttermek, büfék, mekik is tömve vannak állandóan. No mindegy, mint mondtam most nem is ez a lényege a gondolatmenetemnek.
Amit totálisan nem értek, az az, hogy emberek hogy a francba bírnak egymásnak esni a mi politikai "elitünk" miatt?!?! Melyik ér annyit a parlamentbe, hogy egy ismeretlen embert visszaküldjünk anyukájába miatta?? És ez vonatkozik mindegyik oldalra. Két párt van már elég régóta magyarországon, akire szavazni lehet. (persze van több is, de azokra szavazni ugye nem érdemes, hiszen ugysem ér el vele semmit az ember) Szóval marad az a kettő. Ebből a kettőből kettő bebizonyította, hogy nem alkalmas egy ország vezetésére. Akkor mi marad?? Ezt játszuk már hosszú éve... Egyiket megválasztjuk, aztán kiutáljuk, jön a választás megválasztjuk a másikat. Ennek a frissen megválasztottnak azzal telik a ciklusának mondjuk 1/3-a, hogy eltörli az előző kormány intézkedéseit, ha jó volt ha nem. Aztán valamit csinál, a másik 1/3 ciklus alatt, majd a maradék harmadban már semmit, mert gyúrni kell a választásokra, meghát felesleges, mert úgyis a másik csapat jön a választások után. És ők szintén eljátszák ezt a három harmadot. És mi toporgunk ugyanott... Meg lehet nézni az általunk oly sokáig lenézett szlovákokat. Meghúzták amit kellett, és ezt együtt tette ellenzék és kormánypárt, mert ez volt az ország jól felfogott érdeke.
Nálunk nincs, és szerintem soha nem is lesz olyan, hogy ellenzék és kormánypárt együtt! Csak érteni nem érti ezt az olyan egyszerű országlakó mint én, mert ugye józan paraszti ésszel mindkettőnek az ország érdekeit kéne szem elött tartania, tehát a párhuzamosoknak valahol találkozni kéne, mégha a végtelenben is, de valahol muszáj lenne:-) De kilátás sincs rá, hogy találkozzanak. Csak ebbe mi megyünk tönkre. Elnyargal mellettünk minden, az összes környező ország, mi meg majd kesereghetünk. Mert azt tudunk. Esküszöm azon se lennék meglepődve, ha mondjuk Romániában elöbb lenne euró, mint nálunk...
No, de térjünk vissza a címre. Ahogy megtudtam, ezt Spanyolországban vezették be, de már Ukrajnában is használják. Ez a rendszer ad egy lehetőséget azoknak, akik egyik pártot sem szeretnék a vezetői székben látni, viszont nem azzal akarják ezt demonstrálni, hogy nem mennek el szavazni. Hanem van egy fehér kocka, és ha azt ikszelik be, akkor azzal jelzik, hogy nekik egyik párt sem megfelelő, és mást akarnak. Szóval bele tudnak szolni a politikába, de nem úgy, hogy két rosszból kell választni. Hanem hivatalosan is ki tudnák nyilvánítani az emberek, hogy tele van a mamuszuk ezzel a két lehetőséggel, és menjen mindegyik a fenébe, vagy kapják össze magukat és csináljanak valamit a pénzükért! Hozzáteszem, hogy azért ez tök érdekes, hogy erről a fehér kocka dologról még csak nem is lehetett hallani. (vagy csak én nem hallottam?) Lehet, hogy azért nem, mert nyilván bolondok lennének megszavazni egy ilyen lehetőséget a mi vezetőink? Mert, ha lenne ilyen, akkor lehet megszünne ez a 4 évenkénti körforgás? És akkor nem lehetne számítani rá, hogy igaz 4 évenként, de akkor 4 évre megint hűű de jó lesz nekünk? Mármint a politikusoknak. Mert nekünk nem, tök mindegy ki ül a bársonyfotelben.
Szóval részemről fehér kockát akarok, mert már nem is tudom mikor voltam utoljára szavazni. Pedig akarok! Arról akarok, hogy tele van mind a két nagy pártal a pupom, és mást akarok! Ennyi. Félek ebből a lehetőségből nálunk ugysem lesz semmi...

Na, azért puszmák mindenkinek akár balos, akár jobbos:-DD

6 megjegyzés:

biglui333 írta...

Vigyázz Macs! Ez a téma sikamlósabb, mint a szex.
Ha nem vagy elkötelezve egyik oldal felé sem, akkor mindkettő aljas árulónak tart. Mondjuk a jobb félteke nagyobbnak. :)))
Magam részéről mélységesen egyetértek a Veled!

Unknown írta...

Én is egyetértek. Amúgy ezt a "fehér kocka" (nem négyzet? ;) ) dolgot nálunk is szokták alkalmazni, csak egyesek kreatívabban. Pl. férfi és női nemi szerveket rajzolgatnak a szavazólapra. Ugyanúgy érvénytelen a szavazás, feltéve ha nem keresztezi esetleg a rajz az egyik rubrikát, akkor lehet összeül a szavazatszámláló tanács pár órára hogy megvitassák a szavazat érvényességét. :D

Unknown írta...

Egyetértek veled teljesen! Szerintem alapítsunk pártot! :-))) ez az üres négyzet egyébként azért lenne jobb, mint a Márton által említett rajzok,(megjegyzem, a Drágám egy grafikusmester:-D) mert, ha bejelölöd, attól még érvényes a szavazat. Még csak annyit:sajnos az embereket szándékosan tartják bután(média, de akár a képzésekről is beszélhetünk), mert így jobban irányíthatóak, bedőlnek a demagóg dumáknak.

Unknown írta...

Bocsi! újra elolvastam, amit írtam. Nem a Márton a Drágám! Csak , hogy félreértés ne essék! :-D

Unknown írta...

Nekem szélsőközép a beállítottságom, ilyenkor mi a teendő? :)

Gyöngyi írta...

Egyetértek veled. Őszintén szólva - pont az általad leírt okok miatt - semmi kedvem szavazni. Én már mindkét pártban csalódtam, sőt a maradék kicsik sem jobbak. Nekem valahogy mindig az az érzésem, hogy bárki kerül a bársonyszékbe, azonnal meghülyül, s hirtelen elfelejti, hogy ki, illetve kik is juttatták oda. Itt pl. egy-egy szavazás után 4 évig nem hallasz az általad megválasztott politikusról, s arról sem, hogy tett vagy javasolt-e valamit a régió/város érdekében. A legszégyenletesebb dolog pedig az, hogy a 4 év letelte után - ha netán nem választják újból - komoly végkielégítést kap. Nos nem tudom van-e köztetek olyan, aki határozott idejű munkaviszonya után végkielégítést kap/kapott? Szeretnék én ilyen helyen melózni. 4 évig hawaaii és utána is a nekem járó összegből....